donderdag 17 september 2015

Dag 21 Van Mammoth Lakes naar Bishop (door Michel)

Zo, de dagen gaan nu ineens best wel snel :( Gelukkig nog genoeg dingen waar we van kunnen genieten.
Het eerste is even een kleine terugblik op Yosemite. De dag dat we een moederbeer met haar 2 kleintjes tegen kwamen:

We doen vanochtend lekker rustig aan. Ik heb een trail uitgezocht van ongeveer 12 km, die begint bij onze camping en gaat tot Duck Lake. Onderweg zouden we door stukken bos, weides en over bergen lopen.
We beginnen rond half 10 te lopen en moeten direct vol aan de bak. Het pad door het bos gaat gelijk goed stijl omhoog. Mijn lichaam begint het al aardig warm te krijgen, terwijl de koude snijdende wind compleet het tegenovergestelde is. Gelukkig wordt het snel wat warmer en komt het zonnetje meer door.

Van wat ik gelezen had over deze trail is niet veel gelogen. We klimmen gelijk omhoog, lopen door bossen en weides en al snel zien we het eerste meer, Lake Arrowhead. Deze lopen we nog even voorbij en we komen uit bij Lake Skeleton

Na een korte pauze en een leuk praatje met een man die 4/5 dagen gaat camperen vlakbij Duck Lake lopen we weer verder.

Na een korte wandeling over de mooie weide komen we uit bij Barney Lake:

En we zien in de verte ook alweer de berg die leidt naar Duck Lake. Dat zal weer een aardige klim worden. Eerst nog even wat genieten van dit uitzicht. Wat ook nog opvalt is de variëteit aan landschapen. Zoals net gezegd lopen we al door bossen en weides, maar zien we ook compleet rotsachtige landschappen.

Na het genieten van het uitzicht rondom Lake Barney, moeten we aan de klim beginnen die leidt naar Duck Lake, maar tegelijkertijd ook een onwijs mooi uitzicht geeft over Barney, Skeleton en Arrowhead Lake. Wat een geweldig mooi uitzicht. Ik blijf nog even staan om te genieten van dit alles.
Over de pas komen we uit bij Duck Lake. Een strak blauw meertje, heerlijk helder water. Ik zeg wel meertje, maar het is echt groot.
Nog snel een selfie zodat jullie ook geloven dat we er zijn geweest, nog even genieten van het uitzicht en nog wat eten verorberen voor de terugweg en we kunnen weer op pad.

Wanneer we Mammoth Lakes willen uitrijden willen we doorrijden richting Lone Pine. Daar zit een film museum waar de koets van de tandarts van Django Unchained staat. Morgen willen we dan naar Manzanar, een interneringskamp voor Jappen tijdens WWII. Onderweg in Bishop nog even langs Erick Schat's Backery. Een bakkerij die goed brood zou moeten hebben.

We zijn nog geen 5 minuten onderweg als we al een nevenvesting van de zaak in Mammoth Lakes zien zitten! eerst daar nog maar even eten :)

We hebben daar ook WiFi en kunnen de route verder uitstippelen. Dan blijkt er bij Manazar niet echt een camping te zitten en is het stadje Lone Pine nog 40 km verder. Omdat we geen zin hebben om op en neer te blijven rijden, zoeken we een camping in Bishop. Toevallig zit deze naast Erick Schat's Backery, dus ons ontbijt is alvast geregeld :)

Rick en ik besluiten een lekker luier middagje te houden en gaan lekker lezen in de zon (ik) of spelen op de telefoon in de schaduw (Rick). Jos en Mark kunnen weer niet stilzitten en vliegen het halve dorp door.

Voor de afleiding spelen we om een uur of 18 een spelletje Phase 10. Dan gaan we lekker douchen en omkleden. Volgens de camping eigenaresse heet de plaatselijke Bowling een aardig restaurant en kun je daar wel een leuk potje bowlen.

Het eerste klopt, het tweede niet echt. Ik heb nog nooit zo'n troosteloze bowlingbaan gezien.
Tevens het vermelden waard; ik bak alweer/nog steeds niks van die stink "sport".

Morgen gaan we dus Manzanar en het filmmuseum bezoeken en rijden dan door naar Death Valley waar we geen internet zullen hebben.
Zodra we kunnen uploaden we de blogs weer. Waarschijnlijk is dit voor ons op zaterdagavond vanuit Vegas. Het kan ook iets later worden.

P.s. Zaterdag vieren Mark en ik ons 12 jarig jubileum. Cadeaus, cheques en andere giften worden op prijs gesteld :)