woensdag 9 september 2015

Dag 13: Grand Canyon (door Jos)


Fijne mensen!

 

Ook ik moet er maar een keer aan geloven om een blogje te typen. Afgelopen donderdag ben ik naar de USA gereisd om vervolgens vrijdags aan te sluiten bij de heren, moest eerst nog even te kermis. Donderdag na een prima vlucht naar Denver, met een gehuurde Jeep Patriot gereden tot Twin Lakes in de Rocky Mountains. Onderweg gestopt bij het Red Rocks Amphitheatre, een plek waar ik graag een keer een concert zou willen bezoeken! Op aanraden van broer Bart bij Georgetown gezocht naar Bighorn Sheep. Niet gevonden, dus een slechte tip! Tegen de tijd dat ik mijn bed opzocht in Twin Lakes was ik ruim 25 uur wakker…

 

Vrijdag zou ik eigenlijk op een paar plekken stoppen(blue mesa lake en Black Canyon of the Gunnison) maar aangezien de mannen al bijna bij Silverton waren, stuk eerder dan de planning, besloten om in één keer door te rijden. Zo hoefden ze niet lang te wachten. Ook was het slecht weer dus prima zo.

 

Vandaag dan eindelijk een hike de Grand Canyon in. Eindelijk aangezien dit eigenlijk twee jaar terug al de bedoeling was toen ook ik drie weken in de USA verbleef. Helaas was er gedoe in de politiek wat zorgde dat de eerste 2,5 weken van de vakantie alle nationale parken dicht waren… (Zou er eigenlijk zeven bezoeken maar evengoed een mooie vakantie gehad hoor!)  Gelukkig de Grand Canyon nog wel vanuit een helicopter gezien.

 

Nu dus vanaf de rand kunnen kijken en een hike naar beneden over de South Kaibab Trail tot het skeleton point. Een kleine 10 km totaal.

Wat is het indrukwekkend!! De naam “Grand” is zeker niet overdreven. Vanuit de lucht was het toch minder indrukwekkend, leek een stuk minder groot.

 

De hike was mooi, eerste helft echt alleen dalen en uiteraard de terugweg dan alleen stijgen. Best zwaar stukje, zeker met de hitte van vandaag! Gelukkig zijn we vroeg vertrokken en waren in een kleine drie uur alweer boven. Genoeg mensen die op dat moment nog moesten beginnen en dus het heetst van de dag mee pakken.

Wat opvalt is dat eenmaal 20 m van het begin er geen volgevreten Amerikanen meer te bekennen zijn, overigens is dat bij alle hikes wel het geval.

 

Verder een rustige dag vandaag, vooral voor de camper zitten waar de Elks bijna over onze voeten struikelen. Straks de BBQ in de brand en de heren zullen vast wel weer willen winnen met Phase 10 straks, het is me nog niet gelukt om ze te verslaan tot nu toe, sterker nog; de laatste fase nog niet eens bereikt :P

Morgen een lange rit naar Joshua Tree National Park.

 

Wat mij verder is opgevallen:

Mark, Michel en Rick gaan al zo lang en veel met elkaar om dat ze elkaar door en door kennen. Af en toe praten ze over van alles en nog wat en kan ik er geen touw aan vast knopen! Toch mooi om te zien.

Eten doen de heren heel weinig. Moeite met een lunch of andere maaltijd over slaan hebben ze niet. Volgens mij eet ik niet bijzonder veel maar toch wel 1,5x wat zij eten.

Qua muziek heeft iedereen hier een andere smaak wat zorgt dat er altijd wel iemand een ontevreden gezichtje trekt.

Cher is raar!

 

 

 









1 opmerking: