zondag 13 september 2015

Dag 16: Van Ventura naar Coarsgold (door Michel)

Tja, eigenlijk kan dit blog erg kort zijn, maar aangezien ik nogal mooi kan vertellen, probeer ik er nog wat van te maken :)

Ik en ik mag en kan deze keer voor iedereen spreken, heb heeeerlijk geslapen. Echt een hele goede nacht.

Ik word wakker en besluit even rond de camper te lopen en te kijken waar we zijn. We blijken op een doodlopende weg te staan met wat huizen om ons heen. Wellicht dat het daarom zo rustig was.

De slide outs kunnen weer naar binnen, de vreetstenen worden weer geschrobd en we zijn weer onderweg!

We reden nog vlak langs Six Flags Magic Mountain. Het pretpark waar we 5 jaar geleden ook al waren. Met pijn in me hart rijden we door. Wat had ik graag hier nog langs gegaan!!!

Omdat we allemaal wel honger krijgen, gaan we nderweg even eten bij Denny's. Wat ontbijt naar binnen gooien en wat
Helaas kunnen we Kings Canyon en Sequoia National Park nog niet in. Kings Canyon staat nog in de brand en Sequoia kunnen we op een andere manier niet in. Onze camper is langer dan 22 feet en daardoor worden we op een aantal wegen geweigerd.

Ik heb wat plannen gemaakt wat we nu gaan doen. Starbucks met gratis internet is erg fijn!

We gaan eerst doorrijden naar Coarsegold, vlakbij Yosemite. Morgen gaan we naar Wawona Campground in Yosemite en dan kunnen we weer door volgens planning.

Na een kleine 3 uur rijden komen we aan in Coarsegold. We zien weinig zon en veel smog. De lucht is hier goed vervuild door de bosbranden die bijna naast ons aan de gang zijn.

We gaan even naar het zwembad, maar het water is ijskoud en Jos kan niet voetballen. Na de barre zoektocht naar de bal gaan we terug naar de camper en halen we de wasjes uit de wasmachine.
Even lekker kaarten:



Tegenover ons staan Canadezen met allemaal Nederlandse roots. We raken aan de praat en 2 uur later moeten we dan toch maar beginnen met BBQ'en.
Toch weer erg leuk om te zien dat er in Canada Bakkers, Mantels en de Waards wonen.

We lopen de 20 meter terug naar onze camper en wat staat er naast ons. Jawel hoor! Nederlanders. Ook daar raken we weer mee aan te praat en stellen het BBQ'en even uit.
Het is hun eerste keer in de States en ik probeer ze natuurlijk weer te helpen met hun uitgestippelde route.
Na het gezellig ouwehoeren gaan we dan eindelijk beginnen met BBQ'en en na het eten nog een potje Phase 10. Het lijkt wel alsof ik al het geluk van Jozef lijk te erven, want niks lukt er gewoon.

Het is nu weer bedtijd (00.00). Morgen boodschappen doen, want onze alcoholische versnaperingen zijn toch echt weer op en dan gaan we lekker Yosemite in!

De komende dagen weet ik niet of dat we internet hebben, dus zodra we kunnen gaan we weer een blog uploaden.

Sleep Tight!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten